Nye kontrakter til Ølen Betong

10.10.2022
Ølen Betongs samferdselsfabrikk i Sveio
Sikret seg kontrakter for leveranse av betongelementer til tunneler på totalt 260.000 m2.

Ølen Betong har i følge en pressemelding inngått kontrakt med Implenia Norge AS for leveranse av betongelementer til prosjektet E39 Lyngdal Øst – Lyngdal Vest. Ølen Betong har også inngått kontrakt med Hæhre Entreprenør AS for leveranse av betongelementer til prosjekt E6 Kvithammar – Åsen. Elementene skal produseres ved Ølen Betong sin spesialfabrikk for samferdselselement i Sveio, og sikrer en god aktivitet ved fabrikken i halvannet år framover. Totalt utgjør kontraktene 260 000m2 betongelement; Dette tilsvarer ca. 14 000 elementer, 80 000 tonn og 2 800 trailerlass. Samtlige elementer fraktes fra Sveio til mottakssted med båt, og deretter videre til tunnel med trailere.

Daglig leder Lars Norekvål og divisjonsleder Geir Arild Søndenå er veldig fornøyd med kontraktene og med det gode samarbeidet selskapet har hatt med Hæhre Entreprenør AS og Implenia Norge AS på en rekke prosjekter gjennom mange år.

- Vi er svært fornøyde med kontraktene vi har inngått med Hæhre og Implenia, og takker for tilliten de nok engang har vist oss, sier Norekvål.

- Kontraktene sikrer oss god aktivitet i usikre tider, og vi gleder oss til å komme i gang med leveransene samt utvide med flere ansatte i Sveio, sier Søndenå.

Ølen Betong har over mange år spesialisert seg på leveranse av betongelementer til vann-, brann og frostsikring av samferdselstunneler. I Mølstrevåg i Sveio har bedriften Skandinavias største spesialiserte fabrikk for produksjon til dette segmentet. Anlegget ligger til egen dypvannskai, som muliggjør å være konkurransedyktig i hele landet. Per i dag har Ølen Betong levert over 3 mill. kvadratmeter med elementer til vei- og jernbanetunneler.
Bygg & Anlegg