Nye kontrakter til SubseaPartner

13.05.2024
Offshoreaktivitetene på Goliat- og Balder-feltene vil bli utført av SubseaPartner i løpet av den kommende sommersesongen.
Bekrefter posisjonen som et ledende selskap innen overflateforsynt dykking offshore.
SubseaPartner har vunnet offshorearbeid på Goliat- og Balder-feltene på norsk kontinentalsokkel (NCS). Kontraktene er tildelt av Vår Energi under eksisterende rammeavtale for offshore beredskap- og dykkeintervensjonstjenester.

På Goliat-feltet vil SubseaPartner utføre en kontinuerlig 24-timers IMR-operasjon på Goliat FPSO, med en varighet på inntil tre uker. Operasjonen vil benytte den effektive Light Diving Craft (LDC)-metoden i et dybdeområde fra 15-29 meter. I tillegg har selskapet ansvar for dykkeberedskap på Balder-feltet i forbindelse med en planlagt SURF-operasjon på Balder FPU, ifølge en pressemelding.

Prosjektledelse og ingeniøraktiviteter for begge operasjonene har allerede startet ved SubseaPartners hovedkontor i Haugesund. Offshoreaktivitetene vil bli utført i løpet av den kommende sommersesongen. Dykkepersonell og LDC Venturer vil bli mobilisert på Olympic Ares og Edda Freya.

-Disse to prosjektene bekrefter vår posisjon som et ledende selskap innen overflateforsynt dykking offshore, våre tjenester forbedrer tilgjengelighet og allsidighet der fjernstyrt intervensjon viser seg utfordrende eller ikke gjennomførbart. Vi tar sikte på å levere «Life in Field Extensions» for flytende installasjoner, der vi ivaretar våre kunders drifts- og produksjonsmål, samtidig som sikkerhet og effektivitet opprettholdes, sier Anders Remøy Bertelsen, administrerende direktør i SubseaPartner.