Og ikke nok med det…

23.03.2023
Markedsføringsdagen? Tech skal du ha? Nå åpnes det opp for å velge "både og"

Etter en «heidundrande» Haugalandskonferanse og påfølgende festaften har aktivitetskalenderen til Næringsforeningen nok en gang fylt seg opp.

-Vi går en spennende periode i møte, sier prosjektleder i Næringsforeningen, Lars Lindtner.

Han sikter spesielt til de to neste store aktivitetene: Tech skal du ha 4. mai, og Markedsføringsdagen 2. juni.

Markedsføringsdagen? Tech skal du ha

Folk som velger å melde seg på begge arrangementene sparer kroner 500,- på totalsummen. Lindtner mener det er gode grunner til å sette av tid til «både og».

-Du skal ikke lete lenge før du finner krysskoblinger mellom disse arrangementene. Verktøyene som blir trukket frem på «Tech skal du ha» vil kunne tas i bruk av folk uavhengig av fagfelt – men et av temaene, «kunstig intelligens», har kanskje et ekstra stort potensial når det kommer til å forenkle kreative prosesser og produksjon av innhold, sier han.

-Ta for eksempel denne filmen som Hans-Petter Nygård Hansen har produsert ved hjelp av kunstig intelligens, legger han til.

På Markedsføringsdagen handler det om alt fra hvordan du kan jobbe med salg på LinkedIn, såkalt «social selling», til influencer-marketing, kommunikasjon i bærekraftig omstilling, og hva vi kan lære av hvordan politiske partier jobber med kommunikasjon og markedsføring.

-Vi skal også ha et lynkurs: «Alt du trenger å vite om merkevarebygging – noensinne», så her legger vi lista høyt, sier Lindtner.

Kombinert med data-sikkerhet og analyse, kunstig intelligens og eksempler fra lokale bedrifter – blant annet Odd Hansen som har tatt i bruk et nytt digitalt verktøy som faktisk har bidratt til mersalg  - blir totalpakken et solid tilskudd til den daglige verktøykassen.

-Begge arrangementene avsluttes selvfølgelig med nettverksbygging og after-party, avslutter Lindtner.

Her kan du lese mer om Markedsføringsdagen 2. juni.
Her kan du lese mer om Tech skal du ha 4. mai