Rollebytte i Validé Haugesundregionen

13.04.2023
Åse Tveit Samdal har nå gitt daglig leder-stafettpinnen videre til Rikke Tobiasen Lønning. Samdal fortsetter som forretningsutvikler i Validé Haugesundregionen.
Rikke Tobiasen Lønning overtar daglig leder-rollen
Åse Tveit Samdal har hatt ansvar for inkubatorsatsingen i foregående programperiode, og har vært ansatt som daglig leder og forretningsutvikler siden 2015. Nå overtar Rikke Tobiasen Lønning daglig leder-rollen.

– Vi er i starten av en ny 10-årig programperiode med støtte fra SIVA, og skal løfte ambisjoner og innsats betraktelig. Jeg har selv foreslått for styret at Rikke får hovedansvaret for å bygge selskapet videre, sier Samdal.

Lønning har vært forretningsutvikler siden 2017, og sammen med Samdal har de skapt resultater de er stolte over.

– Jeg sier ofte at jeg har verdens beste jobb, og da er det forretningsutviklerrollen jeg mener. Den rollen kommer jeg til å ha enda mer av, sier Samdal.

Lønning forteller at hun er begeistret over og motivert til å drive inkubatoren videre i en tid hvor de skal vokse betydelig og satse enda mer på bærekraftige forretningsmodeller, internasjonalisering og skalering.

– Åse har gjort en fantastisk jobb med å bygge et sterkt inkubatormiljø i nord-fylket. Vi skal fortsette med å tilby den beste rådgivningen for innovative gründere med vekstpotensial. Det er hårete mål som er satt i det nye inkubatorprogrammet, og vi ser begge frem til å innfri dem.

Det var et enstemmig styre som ga sitt tilslag til den foreslåtte endringen: «Åse og Rikke jobber godt og tett sammen og utfyller hverandre på en god måte. Rikke har gode forutsetninger og kvalifikasjoner til å gjøre en utmerket jobb som daglig leder for Validé Haugesundregionen og Karmøy Næringsfond.»

Lønning trådte inn som daglig leder både i Validé Haugesundregionen og Karmøy Næringsfond fra 1. april.