Siste innspurt før festival

19.08.2022
Festivalsjef Steinar Liadal og styreleder Henry Røthing i Vangenfestivalen er klare for årets festival, som har rekorddeltakelse.
– Er trygge på at ventetiden blir langt kortere i år…
Festivalsjef Steinar Liadal og styreleder Henry Røthing har travle dager i innspurten til tidenes best besøkte Vangenfestival.

- Vi har solgt så mange billetter vi er komfortable med i forhold til at publikum skal få en god opplevelse under festivalen, og det er helt utsolgt. Vangenfestivalen har blitt en festival publikum vil ha med seg, og det har aldri vært så mye publikum på festivalen vår som det kommer til å være i år, uttaler en takknemlig Røthing.

Fredag 26. og lørdag 27. august samles 2.600 mennesker i Vangen. Lokalt næringsliv er godt representert, både i form av hovedsponsorer og bedrifter som har kjøpt billetter via mindre og større sponsorpakker. Velferdsklubber er også faste billettkjøpere.

Færre tørre struper i år
Serveringen fikk mye pes i det restriktive fjoråret. Bestillingssystemet knelte i perioder på grunn av dårlig nett og kapasitetsutfordringer.

– Vi har tatt grep og får faste internettlinjer med god hjelp av iTeam og Haugaland Kraft. Utleveringen vil være særdeles mye lettere når vi kan servere direkte i køen i baren, sier festivalsjef Liadal, og røper at det i år også blir en egen craftbar i tillegg til hovedbaren, med lokale øl- og vinleverandører. Ekstra godt utvalg, med andre ord.

– Vi er trygge på at ventetiden blir langt kortere i år, selv om det selvsagt periodevis kan være noe kø, utdyper Røthing.

Begge skryter av frivilligheten.

– Den er fantastisk! Vi har rundt 200 frivillige som står på og lager festival. Vangenfamilien, som vi liker å kalle den, har aldri vært større. Vi må også skryte av den fantastiske velviljen vi møter hos våre leverandører. Vi handler lokalt og er stolte av alle de gode samarbeidspartnerne vi har.