Stor elementkontrakt til Ølen Betong

13.05.2024
Gleder seg til samarbeid: Ølen Betong har sikret seg kontrakt på levering av 122.000 kvadratmeter med veggelementer til tunnelene som bygges i Nye Veiers prosjekt E18 Rugtvedt – Langangen. Fra venstre: Geir Arild Søndenå og Lars Arvid Norekvål fra Ølen Betong, Gustaf Myhre og Francois Bonnafous fra Eiffage Norge
Ølen Betong har sikret seg kontrakt med Eiffage Norge på leveranse av veggelementer til tunneler på Nye Veiers samferdselsprosjekt E18 Langangen Rugtvedt i Telemark.
Elementene skal produseres ved Ølen Betong sin spesialfabrikk for samferdselselement i Sveio. De fraktes i båtlaster til mellomlager ved Skien Havneterminal, for senere videre transport med trailere til tunnel for montering. Kontrakten sikrer en god aktivitet fremover med oppstart produksjon i mai i år. Leveransen skal være ferdig gjennomført utpå høsten i 2025, ifølge en pressemelding.

Daglig leder Lars Norekvål og divisjonsleder Element Geir Arild Søndenå er svært fornøyd med kontrakten og ny kunde. Begge parter ser frem mot videre godt samarbeid.

-Kontrakten gir positive ringvirkninger også lokalt. Vi kommer til å oppbemanne med 5-6 personer til for å gjennomføre leveransen til rett tid, sier divisjonsleder Element, Geir Arild Søndenå.

-Vi er veldig glade og spente på å starte dette samarbeidet med Ølen Betong, et selskap anerkjent over hele landet for betongprodukter. Det er viktig for Eiffage å ha en partner å stole på, med erfaring og levering av tunnelelementer til vårt prosjekt, forklarer tunnelsjef i Eiffage Norge, Francois Bonnafous.

Nye Veier er byggherre. Prosjektet omfatter bygging av 17,5 kilometer ny, trafikksikker E18 fra Langangen til Rugtvedt. Prosjektet skal bygges som firefelts vei med fartsgrense 110 km/t, og er blant Norges største pågående veientrepriser. Prosjektet består av flere tunneler, alle toløps. Den lengste er Grenlandstunnelen på 5200 meter