Stor interesse for Rogfast-analysen 14. november!

11.10.2023
Rogfast konsekvensutredningen presenteres 14. november på HVL. Vi flytter arrangementet for å få plass til alle, sier adm.dir. Bernt Jæger.
Vi flytter nå arrangementet for å få plass til enda flere, sier Bernt Jæger i Næringsforeningen

-Det er et enormt viktig emne vi skal belyse, og det er bra at så mange er spente på hvilke konsekvenser Rogfast-sambandet vil få for vår region. Resultatene fra analysen bør kunne danne et grunnlag for strategiske veivalg for våre bedrifter og kommunene på Haugalandet, sier adm.dir Bernt Jæger i Næringsforeningen.

Næringsforeningen har i samarbeid med Rogaland Fylkeskommune og Haugaland Vekst engasjert Prognosesenteret ved Kåre Elnan til å komme opp med en konsekvensutredning for Rogfast, som blir presentert om morgenen tirsdag 14. november (kl.08.00 til kl.10.00).Utredningen skal både peke på utfordringer og muligheter for innbyggere og næringslivet i regionen, og i presentasjonen vil Elnan gi innspill til områder vi bør ha et særskilt fokus på fremover.

-Normalt sett hadde vi satt fulltegnet på dette arrangementet, men her er det svært viktig at alle som vil får plass, så vi endrer dermed lokasjon fra Nordsjø Kontorpark til Høyskolen (HVL) auditorium A, sier Jæger. Arrangementet er gratis, men husk påmelding (enkel frokost serveres)

Her kan du melde deg på arrangementet

Bilde under: På grunn av stor pågang er arrangementet flyttet til Høyskolen (HVL)