Stort informasjonsbehov gir muligheter for mersalg

19.04.2023
Daglig leder i Odd Hansen, Kjetil Alvheim.
Odd Hansen ruller ut løsning som forbedrer kundedialogen.
Boligutbyggeren Odd Hansen digitaliserer deler av kundedialogen. På Tech skal du ha! 4. mai deler daglig leder i Odd Hansen, Kjetil Alvheim erfaringer med innføring av systemet som har erstattet manuelt arbeid, effektivisert tilvalgsprosessen, og kan bidra til å øke mersalg.
 

Stort informasjonsbehov

 
Bakgrunnen for investeringen var at Odd Hansen så at kundene hadde et stort informasjonsbehov. Alvheim bruker Smedasundet-prosjektet som et eksempel.

-Fra kunden har kjøpt leiligheten til den står ferdigstilt kan det ta flere år. Kunder som ønsker skreddersøm må ta stilling til mange ulike valg i løpet av denne perioden, sier han.

I tillegg til å dekke informasjonsbehovet til kunden blir det enklere for Odd Hansen å ha kontroll på detaljene.

-I et prosjekt med 160 leiligheter er det utrolig mange variabler å ha kontroll på. Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at det ikke vil være to leiligheter som er helt like, sier han.

-Nå setter vi dette i et system slik at de kan sitte hjemme og følge med på prosessen. All informasjon som både vi og kunden trener er til enhver tid tilgjengelig i portalen, forklarer han.
 

Kan tilby skreddersøm


Alvheim forteller om to helt forskjellige hverdager.

-Før ble tilvalgs prosessen gjennomført med penn og papir. Kunden fikk et skjema som de måtte krysse av på hva de ville ha, som de scannet og sendte til oss. Noen kom til og med innom med det, smiler Alvheim.

Med det nye systemet vil ønsket fargevalg, gulvtype og eventuelle tilleggsprodukter og tjenester kun være et tastetrykk unna.

-Nå kan vi tilby flere tilpasninger og enda mer skreddersøm, sier avslutter Alvheim.
Bygg & Anlegg
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund