To nye eiere

12.09.2024
F.v.: Marius Selsø Håkonsen, Nicholas Hoddevik, Vy Baldwin og Jarle Salhus Eriksen.
Over 250 selskaper har vært en del av Gründerloftet siden oppstarten.
I 2017 slo Marius Selsø Håkonsen og Jarle Salhus Eriksen sammen kreftene for å skape et kontorfellesskap i hjertet av Haugesund - Gründerloftet. Siden da har fellesskapet vokst i både størrelse og betydning, og to nye eiere har kommet inn i bildet: Nicholas Hoddevik og Vy Baldwin. Gründerloftet har utviklet seg til å bli et knutepunkt for gründere, startups, frilansere og små bedrifter som ønsker å være en del av et innovativt miljø.

Seks år etter åpningen har over 250 selskaper vært en del av Gründerloftet, og mange av dem har hatt sine første steg nettopp her. Kontorfellesskapet er mer enn bare en fysisk plass - det er en arena for kreativitet, nettverksbygging og muligheter, hvor entreprenører kan dele erfaringer og skape nye samarbeidsprosjekter ifølge en pressemelding.

Nicholas Hoddevik, daglig leder for regntøysprodusenten Kattnakken, har en solid bakgrunn fra teknologiindustrien og tar med seg verdifulle perspektiver til Gründerloftet. Vy Baldwin, amerikansk markedsføringsspesialist og eier av markedsføringsfirmaet Vy Strategy, tilfører internasjonal erfaring og ekspertise innen strategisk vekst. Begge er lidenskapelig opptatt av å bidra til videre utvikling av Gründerloftet og tilrettelegging for nye initiativer.

Gründerloftet ledes fortsatt av de opprinnelige grunnleggerne, Jarle og Marius, som begge er aktivt involvert i den daglige driften. Ved siden av dette driver de også med sine egne prosjekter. Jarle er for tiden prosjektleder i Miles, mens seriegründer Marius er daglig leder for Gründerloftet, samtidig som han jobber med flere av sine egne satsninger.

Eiernes visjon for Gründerloftet er ikke å kun tilby et kontorlandskap - de ønsker å skape et senter for vekst og innovasjon. Her kobles bedrifter til talenter og investorer, og akademiske institusjoner knyttes til kunnskapen om det å starte og drive egen bedrift.

- Vi ser på Gründerloftet som en katalysator for vekst i Haugesundsområdet. Vi ønsker å bygge et fellesskap som samler entreprenører, investorer og akademia i et miljø hvor alle kan trives, sier Selsø Håkonsen.

Med åpne armer ønsker Gründerloftet velkommen til nye samarbeidspartnere, gründere og frilansere som vil være del av et spirende miljø for vekst og innovasjon.