Tveit Regnskap-styrelederen om oppkjøpet:

25.03.2021

Styreleder i Tveit Regnskap, Jone Tveit, tror regnskapsbransjen går en spennende fremtid i møte
-Det finnes nok ikke en mer interessant bransje å være i fremover, sier Jone Tveit.
Tveit Regnskap slår seg sammen med Sparebank 1 SR-Bank ForretningsPartner og blir blant landets ledende aktører innen regnskaps- og rådgivningstjenester.

Oppkjøpet inkluderer 100 prosent av Tveit Regnskaps selskaper utenfor Haugalandet og Sunnhordaland, og 51 prosent av Tveit Regnskap AS, som har sin virksomhet på Haugalandet.

-Jeg har absolutt ikke har tenkt å gi meg. Jeg finner nok ikke en mer interessant bransje å vær i fremover, sier styreleder i Tveit Regnskap, Jone Tveit til Næringsforeningen.

Han forteller litt om bakgrunnen bak avgjørelsen:

– Regnskapsbransjen og næringslivet er i endring, og det vil kreve mer å henge med på utviklingen innen teknologi, kompetanse og lovverk. Når vi går sammen med ForretningsPartner gir det både ansatte og kunder i Tveit Regnskap store muligheter fremover. Vi blir en sterkere organisasjon, trygger arbeidsplasser og rigger oss for å vokse videre. Kundene våre vil vinne på dette fordi de får et styrket tilbud, fra et miljø med enda bredere kompetanse enn i dag, sier Tveit.

-Tveit Regnskap blir nok en trygg havn å vær i når teknologien ramler i næringslivet, legger han til.

– Vi har alltid sett på Tveit Regnskap som en sterk konkurrent. Vi har stor respekt og ydmykhet for det de har bygget opp gjennom sin 52 årige historie. Tveit Regnskap bidrar til lokal verdiskapning, lokale arbeidsplasser og er et veldrevet og fremtidsrettet selskap. De har dyktige ledere og faglig sterke medarbeidere med et stort engasjement for kundene sine, dette skal vi bygge videre på. Jeg ser frem til at vi får 220 nye kollegaer. Sammen skal vi bli sterkere enn hva vi hadde vært hver for oss, med en felles ambisjon om å være både kundens og medarbeidernes førstevalg, sier administrerende direktør, Atle Håvarstein Nilsen i SpareBank 1 SR-Bank ForretningsPartner.