Ungdomsbedrift med ambisjoner

01.02.2023
Multi UB kaller andreårselevene på medielinjen på Vardafjell vgs. ungdomsbedriften sin. Her er 10 av de 12 elevene avbildet. Det er like mange jenter som gutter i klassen.
VG2 medielinjen på Vardafjell videregående skole har laget én ungdomsbedrift for hele klassen
De kan lage logoer, nettsider, reklamefilmer, grafisk profil og ta bilder. Nå ønsker de seg mest oppdrag fra næringslivet, slik at de kan få erfaringen de så gjerne ønsker. Noen oppdrag har de hatt allerede, kan en av elevene, Fabian Midtbø Skogøy fortelle.

– Vi har laget en reklamefilm for ishockeyklubben, arrangert julekortfotografering på Alti Amanda og hatt kjæledyrfotografering hos Musti, sier Skogøy.

Alt de gjør er under kyndig veiledning fra hovedlærer Ragnhild Risholt Kleppe og andre timelærere.

De fleste av de 12 elevene i klassen er fast bestemt på at de ønsker dette som yrkesvei. Nå gjelder det bare å hanke inn mest mulig oppdrag slik at de får brynt seg på det de har lært – og lærer. Ambisjonen er å fylle på med erfaring.