Utviklerbedriften Informasjonskontroll blir til Kureo

17.04.2024
Øyvind Steira Mikkelsen er daglig leder i Kurero som blant annet leverer elektronikk- og programvareutvikling.
Spennende teknologiselskap skifter navn.
Selv med sin lange erfaring og anerkjente løsninger og produkter, er det mange som ikke har hørt om utvikler-bedriften som driver med elektronikk- og programvareutvikling på Avaldsnes. Kureo jobber blant annet med kunder som Kongsberg Gruppen, Aker Solutions Hydropower, Saga Subsea, SEAM og AutoStore ifølge en pressemelding.

Etter flere strategiske endringer og god vekst de siste årene består Kureo i dag av ni ansatte, inkludert daglig leder Øyvind Steira Mikkelsen som har ledet selskapet siden 2007.

-I løpet av de siste årene har vi gjennomgått flere endringer, vi har fått flere dyktige utviklere med på laget, opprettet et satelittkontor i Oslo og SEAM har kommet inn på eiersiden, blant annet, sier  Mikkelsen.

Selskapet ble opprinnelig etablert på Østlandet i 1969, men har siden 2015 hatt base på Karmøy. Etter over 50 år som Informasjonskontroll var det på tide med en endring som reflekterer dagens selskap. Et selskap med ung arbeidskraft, som er drevet av kuriositet og kompetanse, hvor brorparten av de ansatte også er medeiere i selskapet.

Med fokus på innovasjon og kontinuerlig kompetanseutvikling går Kureo inn i prosjekter som driver utviklernes nysgjerrighet og motivasjon. I dag har selskapet en god blanding av lokale og nasjonale kunder og jobber med en rekke spennende utviklingsprosjekter. Utviklerne jobber med prosjekter innen alt fra medisinsk teknologi og undervannsteknologi til digitalisering av tradisjonell industri.