Zocial feirer 10-årsjubileum
29.09.2022
Markedsføringsbyrået Zocial vokser. Foran fra venstre: Ingrid Elise F. Eriksen, Mykola Blokhin, Eline Naley. Bak fra venstre: Tor-Martin Trongmo og Glenn Helge Kvilhaugsvik.
-Zocial er et digitalt markedsføringsbyrå med bred kompetanse innen webutvikling, sosiale medier og google. Selskapet eies og drives av Glenn Helge Kvilhaugsvik, og har siden 2017 hatt en årlig stigning på 1-2 millioner NOK. I 2021 hadde selskapet en omsetning på 5,7 millioner NOK, heter det i pressemeldingen.
-I år vil jeg tippe at vi havner på et positivt overskudd på 1,5 millioner før skatt på grunn av investeringene vi har gjort. Og en samlet omsetning på over 6 millioner NOK, sier Kvilhaugsvik.
Jubileet feires i de nyoppussede lokalene på Oasen.
-Så fort vi er ferdige med oppussingen inviterer vi kunder og samarbeidspartnere på en hyggelig bursdagsfeiring med kaker og lunsj, sier daglig Kvilhaugsvik.
Selv om Kvilhaugsvik er utdannet grafisk designer, er det webutvikling og digital markedsføring som har vært hans store interesse de ti siste årene.
Vokser
Selskapet opplever stor vekst både lokalt og nasjonalt, men for Kvilhaugsvik er det ikke profitten som har vært det viktigste.
-Jeg er veldig resultatorientert, men har aldri hatt fokus på pengene vi tjener eller hvor store vi skal bli. For meg er markedsføring en investering til økt inntjening, og hvis det er sånn at en kunde taper på å bruke oss som markedsførere, har vi gjort noe feil. Da bruker vi heller de ekstra timene som må til for å gjøre kunden fornøyd, sier han.
Nylig økte selskapet bemanningen med to ansatte. Dette gjør at de i dag sysselsetter totalt fem personer. Alle med ulik bakgrunn innen digital markedsføring. Likevel er det usikkert hva fremtiden vil bringe.
-Det er vanskelig å si hvor Zocial er om 10 år. Selv om jeg ønsker å holde selskapet lite, er jeg positiv til retningen vi går inn i. Flere ansatte gjør at vi får inn spesialister på hvert område, som igjen er med på å gjenskape et helhetlig produkt for kunden. Det kan godt hende at vi utvider med en ny avdeling eller et datterselskap, men akkurat nå vil jeg sette en maksgrense på 10 ansatte. Man vet aldri hva som skjer i den digitale utviklingen, så for oss gjelder det å følge med i tiden og alltid være oppdatert på det siste nye, sier han.