Øivind Lindøe blir TV-leder

08.12.2011
Øivind Lindøe (35) tiltrer som daglig leder i TV Haugaland februar 2012.Alexander Urrang Hauge er allerede på plass som redaktør i TV-kanalen.

Øivind er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, og har bakgrunn fra ulike reklamebyråer og som markedssjef i Haugesunds Avis. Han var med å starte opp SeByen.no i 2009, heter det i en pressemelding fra TV Haugaland.

- Annonsemarkedet nasjonalt vokser mest på TV om dagen. Vår region har et meget sunt næringsliv så alt bør ligge til rette for å skape vekst og lønnsomhet for kanalen. Jeg ser frem til å jobbe tett sammen med mine nye kolleger – og å rendyrke posisjonen vi har som TV-kanalen for Nord-Rogaland, sier Øivind Lindøe. Ambisjoner om å være et flermedialt mediehus legges nå til side med ett mål for øye, nemlig å tilby publikum og annonsører kjerneproduktet vårt som er stadig bedre lokal TV-underholdning.

Administrerende direktør i Genfer Group, Hans Grønnestad som representerer største eier i TV Haugaland, sier at bemanningskabalen som nå er lagt gir dem stor tro på vekst for selskapet i årene fremover.

Asle Skjærstad som er daglig leder i FK Haugesund AS skal fortsette å styre samarbeidet på salgs- markedssiden mellom TV Haugaland og FK Haugesund.

- Vi er meget glade for å få en kapasitet som Øyvind med på laget vårt. Fremtiden er basert på levende bilder og TV Haugaland skal befeste seg som Haugesundregionens egen TV-kanal, sier Asle Skjærstad.