Økonomipulsen-2024

Dato: 28. november
Sted: Edda kino

Denne konferansen passer for alle som arbeider med økonomistyring, og andre som har interesse for et nettverk innenfor økonomifeltet.

Økonomipulsen arrangeres av Næringsforeningens ressursgruppe "Økonomi" som har som målsetning å etablere et sterkere nettverk innen økonomifaget (CFO, økonomi-ledere etc.), og bidra til "kortreist" kompetansefyll.
Dagen starter med nettverksbygging og lunsj.

kl 1200 - Registrering/ lunsj/ nettverksbygging
kl 1230 - Velkommen til konferansen
                Runar Wiksnes - det store bildet
kl 1305 - (mer info kommer)
kl 1345 - Pause/ nettverksbygging
kl 1410 - Øyvind Osjord - alt bør automatiseres
                Roar Malmin - rapportering fra 3 uker til 3 minutt
kl 1455 - Pause/ nettverksbygging
kl 1515 - Panelsamtale
kl 1600 - Fagdel slutt

* SE MER INFO OM FOREDRAGSHOLDERENE UNDER!

Møt utfordringer og se mulighetene i den digitale transformasjonen i økonomifaget,
-meld deg på Økonomipulsen!

Priser: kr 1550,- (medlemmer) kr 3100,- (ikke medlemmer)
Meld meg på!

Runar Wiksnes - det store bildet

Det store bildet på det teknologiske kappløpet, og hva gjør næringslivet?

Runar er utdannet siv.økonom med fordypning i makroøkonomi og økonometri. Han presenterer innsikt i hvordan teknologi og vedtatt politikk påvirker norsk næringsliv. Med strategisk økonomistyring kan man bruke teknologien til sin fordel, og da må man være med på utviklingen så tidlig som mulig.

Runar er oppvokst i Kopervik, men bor og jobber i Oslo. Han jobber som sjefsanalytiker i Hovedorganisasjonen Virke.

Øyvind Osjord - alt bør automatiseres

Øyvind Osjord jobber i dag som finansdirektør (CFO) i Goodtech ASA. Han kom inn i desember 2021 som Norges yngste CFO i noe børsnotert selskap. Tidligere har Øyvind bakgrunn fra private equity og investeringsteamet i HitecVision, samt konsernlederroller i SAR og Roxel Group.

Av andre høydepunkter, har han rodd 5500 kilometer i åpen båt over Atlanteren! Det er ikke tvil om at viljen til å få ting til absolutt er tilstede.

Med denne bakgrunnen har han en filosofi om at alt bør automatiseres. Dette er en av de viktigste oppgavene i økonomifunksjonen fremover og hvordan lykkes man med det?

Roar Malmin - rapportering fra 3 uker til 3 minutt

Roar er konsernregnskapssjef i Fatland AS. Ettersom konsernet stadig vokser, har Roar hatt som mål å finne løsningene som gjør dem mer effektive. Dette har gjort sitt til at rapporteringen som tidligere tok 3 uker nå gjøres på 3 minutt!
Tiden brukes nå til verdiskapende arbeid og analysering, og det er mer å hente med kunstig intelligens på full fart inn i økonomiverktøyene.

Sparebank 1 Sør-Norge