Om å møtes...

31.08.2020
Næringsforeningen inviterte kommuneoverlegen til en samtale om smittevern i forkant av en travel høst
Næringsforeningen møtte kommuneoverlege Jostein Helgeland og smittevernsykepleier Marianne Breurig Fornes. Dagens agenda: smittevern og avvikling av arrangementer fremover.

-Vi har en travel høst i vente med mange arrangementer. I den anledning ønsket vi å ha en nyttig prat rundt hvordan vi som arrangør kan sørge for at folk på sikrest mulig måte kan møtes igjen. Derfor tok vi kontakt, sier administrerende direktør i Næringsforeningen Bernt Jæger.

-Vi ser at medlemmene våre ønsker å møtes på ekte igjen, samtidig tar vi rollen vår som arrangør på største alvor. Vi ønsker at alle som deltar på våre arrangementer skal føle seg trygge, fortsetter han.

-Travel høst

Siden regjeringen åpnet for større forsamlinger har Næringsforeningen fylt høstens aktivitetskalender med alt fra små kurs og foredrag til større konferanser som Markedsføringsdagen og Leder & HR-dagen.

Til Næringsforeningen og øvrige arrangører minner Helgeland om å holde seg kontinuerlig oppdatert på smittebildet og ha gode lister med kontaktinformasjon på deltakerne.

-Jeg skjønner at folk har behov for å møtes fysisk og ikke bare digitalt. I tillegg skal jo samfunnet tilbake til mer normale tilstander i fremtiden. Da er det viktig at både arrangører og deltakere tar smittevernregler på alvor, sier Helgeland..