Oppnå mer med mindre stress

10.06.2011
Mange arbeidstakere påtar seg for mange arbeidsoppgaver og står på til de nesten stuper. Men trenger det være slik for å oppnå gode resultater? Lær mer på Næringscafeen 17. juni.

”Oppnå mer med mindre stress! ”
Påstanden fremsettes av Liv Karin Larsson som gjester HN`s Næringscafe fredag 17. juni. Ikke sjelden hører vi om noen som har ”møtt veggen”. Mange arbeidstakere har perioder hvor en påtar seg for mange oppgaver, og kanskje står på til en stuper. Men trenger det å være slik for å oppnå gode resultater?

Liv Karin Larsson mange års ledererfaring, og har arbeidet som sykepleier i over 30 år. I 2008 etablerte hun Capra, som har fokus på livskvalitet. ”Alt for mange av oss overser eget stressnivå, samtidig som vi klager over mangel på energi og yteevne. Kan det være en sammenheng?” sier Liv Karin Larsson i en kommentar til HN.

Det er foretatt en rekke studier som omhandler stress og sykdomsutvikling. I en norsk studie fra Folkehelseinstituttet, kommer det fram at menn i 40-årsalderen som velger å leve med tidspress og høyt tempo fremfor et roligere liv har økt risiko for psykiske plager sammenlignet med andre menn. Denne risikoen er fortsatt til stede etter nesten 30 år.

Påmelding til Næringscafe: https://rrsenter.wufoo.com/forms/naringscafe/