På tokt til Stavanger

09.03.2012
Torsdag 29. mars inntar Haugesundregionen Stavanger. Bedrifter og kommuner blir med for å fortelle våre venner i sør hva denne regionen har å by på.
- Destinasjonsselskapet har en årlig happening for reiselivet i Stavanger. Vi har lenge tenkt å gjøre et framstøt mot Stavanger-regionen for å promotere næringsliv og næringsarealer i vår region. I stedet for å operere hver for oss fant vi ut at vi vil gjøre et bredt framstøt sammen, og nå vil også kommunene være med på lasset, sier adm.dir.Egil Severeide i Næringsforeningen

- Det er trangt om plassen på Nord Jæren og med Rogfast i sikte er det klart at Haugesundregionen vil bli et attraktivt ekspansjonsområde for  bedrifter sør for Boknafjorden. I Næringsforeningen tenker vi langsiktig, og vi er veldig opptatt av hva vi kan bidra med i arbeidet med å samle Rogaland til ett rike. Vi har noe Stavanger-regionen trenger, og Stavanger-regionen har noe vi mangler .Sammen kan vi bli et kanonsterkt fylke, sier Severeide.

Arrangementet på Hall Tolv i Stavanger sentrum blir todelt; en faglig avdeling med informasjon om reise- og næringsliv i vår region og hva vi har å tilby og en debatt der bl.a.NHO-direktør Hallvard Ween og adm.dir. Harald Minge i Næringsforeningen i Stavangerregionen deltar sammen med folk fra vår region. Her ser vi nettopp på hvordan vi kan samarbeide bedre over fjorden på kortere og lengre sikt.

Viseadministrerende direktør Erling Matland i Aibel vil fortelle hvordan dette spennende selskapet ser på utviklingen; Aibel har hovedkontor i Stavanger, men sin største virksomhet i Haugesund. Etterpå blir det mingling og god prat, der bedrifter fra nord og sør kan finne tonen.

- Hvem kan delta?

- Alle som ser markedsmulighetene i en styrket forbindelsene mellom nord og sør. Bedrifter som vil vise seg fram, kommuner som vil vise sine næringsarealer, boligprodusenter som vil vise sine hytte- og boligområder, reiselivsbedrifter som vil vise sin fortreffelighet som konferanse- eller overnattingsetablissement. Vi sender invitasjon gjennom våre venner i NHO Rogaland og Næringsforeningen i Stavanger og håper at mange i sørfylket vil være nysgjerrig på hva vår region kan tilby, sier Severeide.

Mer om arrangementet her: https://nforeningen.no/sites/default/files/invitasjon_mhistvg_2012_1_0.pdf

Er du interessert i stand, ta kontakt med Ingeline Kaldestad  (ingeline@hninfo.no, 91182142).

Førstemann til mølla! Siste frist: torsdag 15.mars