Pistol- & Curlinghallen «Kuleisen» reises snart.

29.03.2017
Ildsjelene bak den nye hallen har byggeplanene klare, og målet er å kunne bruke lokale fagfolk …
«Kuleisen» er et samarbeidsprosjekt mellom Haugesund Pistolklubb og Haugesund Curlingklubb. Første arbeidsmøte var i november 2014, og hvis alt går etter planen vil første spadestikk kunne tas tidlig på høsten Dermed kan bygget står klart allerede neste høst  ifølge styreleder i Haugesund Pistol- & Curlinghall AS, Kjell Olav Nuntun.

-Vi ønsker å ha et lokalt fokus på dette, også gjennom prosjektering og bygging. Vi vil derfor gjerne at lokale entrepenører og firmaer kan bistå oss gjennom kommende prosess for prosjektering og bygging ved delte enterpriser. Våre klubber vil også ha ressurser gjennom dugnadsarbeid i prosjektet fortsetter Nuntun, som har knyttet til seg  Sivilingeniørene Nordbø & Seglem AS som prosjekt- og byggeledere.

Flerbrukshallen vil utgjøre frontpartiet til Haugesund idrettspark. Bygget er tegnet av Arkitektkontoret  Brekke, Helgeland, Brekke AS og vil ha landets beste fasiliteter  for curling, pistolskyting og annen skyting,  som er egnet for store lokale, regionale, nasjonale og internasjonale konkurranser.I lokalet vil det det også være et kafètilbudsamt møte-, undervisning- og selskapslokaler m.m.

Konsentrasjonsidrett

-Å drive med konsentrasjonsidrett vil være et særdeles viktig tilskudd for alle som ønsker å øke sin konsentrasjon knyttet til prestasjoner i idrett, skolearbeid, på arbeid, eller annet som de ønsker å ha større fokus på. Våre idretter vil på morsomt vis øke konsentrasjonsevnen. Aktivitet her vil være noe som også vil dras med til gode over på annet. En bedrift som for eksempel ønsker en boost innad i miljøet blant sitt personale, vil kunne få et meget godt tilbud her, fremhever Nuntun, som oppfordrer publikum og bedrifter til å støtte prosjektet gjennom en innsamling/crowdfunding jfr Kuleisen.no