PR til tusen

09.12.2011
"Sysco Arena" er bare ett eksempel. På et godt besøkt frokostkurs fortalte Frank Vikingstad i IT-selskapet om hvordan han hadde gått fram for å skaffe gode medieoppslag om bedriften sin.

Et femtitalls HN-medlemmer gav svært gode tilbakemeldinger på mediekurset " Media- trussel eller mulighet?" på Scandic Hotel torsdag. Programmet besto av to bolker- et foredrag av HN-direktør Egil Severeide om teori og praksis og med gode og mindre gode eksempler på hvordan bedrifter og organisasjoner hadde håndtert media de siste årene.

Deretter gikk samfunnskontant Evy Lærdal ved AF Decom Offshore i Vats og Frank Vikingstad i Sysco gjenom sine mediestrategier, krydret med konkrete oppslag fra lokale og nasjonale medier.

Disse bedriftene har hatt en nokså forskjellig erfaring med media; AF Decom Offshore har vært gjenstand for stor medieoppmerksomhet på grunn av påstander om miljøforurensning, og har måttet bruke mye tid på dokumentasjon og korreksjon av opplysninger som er kommet fram.
For Sysco har det vært suksesshistorie på suksesshistorie, og Vikingstad viste gode eksempler på hvordan han hadde tilnærmet seg media for å skape blest rundt bedriften sin.