Radioinnslag fikk følger

25.09.2018

En sommerdag i 2017 ringte Hallgeir Mørch inn til sin lokale radiostasjon for å etterlyse sin datters stjålne sykkel. Litt over ett år etterpå har innslaget som gikk direkte på 102, sjarmert hele radionorge.

Da Prix Radio 2018 gikk av stabelen på Ullevål Stadion i Oslo fredag kveld, ble Radio 102 tilgodesett med to priser; «Årets Lokalradio» og «Årets Radioøyeblikk.» Det var i sistnevnte kategori at intervjuet med Mørch ble kåret til det aller beste, i konkurranse med gode innslag fra både P4, Radio Norge og NRK.

Mandag morgen ringte vi hovedpersonen selv for å gratulere, gi ham brorparten av æren for prisen og skjenke ham DAB-radioen som vi fikk som en del av prisen.

Hallgeirs datter Dina fikk forøvrig ny sykkel av Astri Pedersen gjennom hennes veldedighetsinitiativ «Hjerte for mennesker».

Mørch legger også til at han syns remixen «Sykkeltyven», som Eivind Fiksdal i Appex laget av intervjuet hans, er blitt spilt alt for lite på radioen. Den finner du for øvrig på Spotify, skriver Radio102 på twitter.