Satser i beintøft marked
21.08.2014
Lengselen etter havet og den 25. timen ble for påtrengende, og nå passet det godt med skolegangen for barna.
Med bred erfaring fra store selskaper som Nextra as, Online.no, Telenor, Stena Line AS, Netcom og NSB føler han seg vel forberedt til å ta en bit av markedet for digital kommunikasjon i Haugesundregionen. Med seg får han
sin læremester fra tida han tok fagbrev, Karsten Hegland, som har lang fartstid som grafiker og designer i Haugesunds Avis
- Du beskriver markedet i Haugesund som beintøft. Hvordan skal du få innpass?
-Jeg har sondert markedet, og jeg kan si såpass at kvaliteten på det som gjøres her i regionen ikke står tilbake for noen. Men markedet for digital kommunikasjon er stort, og vi mener det er rom for flere innen produksjon av nettsider, nettbutikker, mobilløsninger, rådgivning o.s.v.
Vi definerer oss som et lite selskap med stor kompetanse og lidenskap for det enkle og effektive. Vi har breddekunnskap, samtidig som vi har knyttet til oss et knippe spesialister som kan sine nisjer. To av dem har jeg jobbet med i lengre tid, og de holder til i India, sier Våge, som er begeistret over det engasjementet som "Den 25. timen" har skapt i regionen.
-Jeg ville vel kanskje gjort ting litt annerledes, men filmen har greid å skape debatt, og det er bra, sier Våge.