Se verdens største vikingskip!

02.06.2011
Søndag 5. juni kan du ta turen til Vibrandsøy og bivåne Draken Harald Hårfagre. Da er det åpen dag og anledning for alle til å ta en kikk på hvor langt båtbyggerne er kommet med verdens største vikingskip.

- Vi får mange henvendelser fra folk som ønsker å se det store vikingskipet, sier prosjektleder Marit Synnøve Vea.
- Dessverre har vi vanligvis ikke anledning til å ta imot besøkende ved verftet mens byggingen pågår. Dette har å gjøre med sikkerhetstiltak. Verftet er en arbeidsplass med maskiner og tunge løft. Dessuten må båtbyggerne få ro til å gjøre jobben sin.

Søndag 5. juni blir det derfor Åpen Dag for dem som ønsker å se verdens største vikingskip under bygging i Haugesund.

Fra kl. 13.00 – 17.00. vil skonnerten Valentine og losskøyta Stavern gå fram og tilbake, ca hver halvtime, fra Kaibakken (ved Amanda Hotell) til Vibrandsøy. De som ikke har kjøpt billetter på Turistinformasjonen, kan gjøre dette nederst i Kaibakken før avgang. Billettene dekker også transporten over sundet.

Les mer her: