Selvbetjenings-idé ble storsuksess
27.05.2020
Eirin Vedå i Frøken Magnolia steller til i selvbetjeningstorget. Foto: Frøken Magnolia
-Vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra kundene, sier Vedå.
Tiltaket ble satt i gang da butikkene stengte og fungerer ved at kundene henter det de vil ha fra torget og betaler via Vipps. Vedå var aldri bekymret for svindel. Hun valgte heller å vise kundene sine tillit.
-Det er ingen som vil gjøre seg til kjeltring på grunn av blomster. I tillegg har vi en gunstig beliggenhet utenfor byen hvor det er lettere å gjennomføre et slikt tiltak, forklarer hun.
-Det er mulig å leve drømmen
Selv om butikken nå har åpnet velger Vedå å videreføre selvbetjeningstorget for tilgjengelighetens skyld.
-Folk synes det er kjekt å kunne handle når de kommer på at de skulle hatt noe og ikke forholde seg til åpningstider. Mange arbeider ute i hagen på søndager, eller gjerne man skal på besøk. Da er det greit å kunne plukke opp det du måtte trenge i stedet for å vente til butikken åpner, sier hun.
De siste månedene har Frøken Magnolia økt omsetningen med svimlende 250%. Mye tyder på at haugalendinger ønsker å ha det fint rundt seg når de skal tilbringe mer tid hjemme.
-Fortsetter det som nå er det liv laga for den lille butikken min, sier hun.
-Jeg har nå fått bekreftelse på at det er mulig å leve den drømmen jeg har, avslutter hun.