Selvbetjenings-idé ble storsuksess  

27.05.2020
Eirin Vedå i Frøken Magnolia steller til i selvbetjeningstorget. Foto: Frøken Magnolia
-Folk gjør seg ikke til kjeltring for blomster
Blomsterbutikken Frøken Magnolia har de siste månedene tilbudt smittefri handel i form av et selvbetjeningstorg. I følge innehaver Eirin Vedå har dette konseptet vært en stor suksess.

-Vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra kundene, sier Vedå.

Tiltaket ble satt i gang da butikkene stengte og fungerer ved at kundene henter det de vil ha fra torget og betaler via Vipps. Vedå var aldri bekymret for svindel. Hun valgte heller å vise kundene sine tillit.

-Det er ingen som vil gjøre seg til kjeltring på grunn av blomster. I tillegg har vi en gunstig beliggenhet utenfor byen hvor det er lettere å gjennomføre et slikt tiltak, forklarer hun.

-Det er mulig å leve drømmen


Selv om butikken nå har åpnet velger Vedå å videreføre selvbetjeningstorget for tilgjengelighetens skyld.

-Folk synes det er kjekt å kunne handle når de kommer på at de skulle hatt noe og ikke forholde seg til åpningstider. Mange arbeider ute i hagen på søndager, eller gjerne man skal på besøk. Da er det greit å kunne plukke opp det du måtte trenge i stedet for å vente til butikken åpner, sier hun.

De siste månedene har Frøken Magnolia økt omsetningen med svimlende 250%. Mye tyder på at haugalendinger ønsker å ha det fint rundt seg når de skal tilbringe mer tid hjemme.

-Fortsetter det som nå er det liv laga for den lille butikken min, sier hun.

-Jeg har nå fått bekreftelse på at det er mulig å leve den drømmen jeg har, avslutter hun.
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

Haubo
A.Utvik as
SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Sysco
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Tveit
Hatteland