Sendte ansatte til Dubai - ny trend

19.11.2010
Eksempel til etterfølgelse? Alle de femti ansatte i selskapene til Sjurseike-familien på Knapphus i Vindafjord ble invitert på firmatur til eksotiske Dubai. KTM group & meeting arrangerte turen og forteller om en ny trend.

- Vi ser en trend der bedriftskunder søker nye reisemål - gjerne lengre bort
eller til steder utenfor 'allfarvei' - for å få unike opplevelser, sier daglig leder Grethe Martens i KTM group & meeting, aktivt medlem i Næringsforeningen.

- Tidligere i år hadde vi en lokal bedrift som reiste med 120 personer til St. Petersburg. Der fikk de oppleve alt fra Vinterpalasset til besøk på den russiske ballettskolen.

En annen gruppe valgte Acqui Terme i Piemonte som mål for sin strategitur. Av høydepunktene kan nevnes; sykkeltur med stopp for teambuildingsaktivieter underveis, bondegårdslunsj og besøk på vingårder hvor de fikk se innhøstingen, produksjonen og selvsagt smake på vinen.

En kunstinteressert gruppe dro på tur til syd-Frankrike for å oppleve blandt annet Picasso- museet i Antibes, den vakre kunstnerlandsbyen Saint Paul de Vence og fjellandsbyen Coursegoules - hvor et besøk hjemme hos den norske billedkunstneren Anne Bisgaard Rossi var turens høydepunkt, forteller Martens.

For Sjurseike-familien var det et naturlig valg å satse for å gi en forsmak på neste års 50 års-jubileum.
- Vi har hatt et utbyggingsår der alt stod på hodet. Og vi ville takke de ansatte og gi dem «en himmelsk opplevelse», forteller daglig leder i Knapphus bensinstasjon, Annelise Sjurseike,til Haugesunds Avis.

Les mer her: