Skal danse i Operaen

27.09.2018
Lokale dansere får en gyllen mulighet. Nå ber de næringslivet hjelpe til.
Kompani Haugesund produserte høsten 2017 helaftenen «Todelt Aften» til strålende kritikk både lokalt og nasjonalt. Forestillingen besto av verk fra to av Norges mest spennende og fremadstormende koreografer.

-Nå har vi fått den enorme æren av å bli invitert med forestillingen vår til gjestespill på Den Norske Opera og Ballett våren 2019. Dette er første gang dansere fra regionen er invitert til Operaen, og det er en eksepsjonell situasjon, sier  Oda Østenstad Fjell.

Dette er veldig stort for kompaniet vårt isolert, men også for dansemiljøet i Haugesund generelt. Vi representerer en region hvor dans har vært en sentral del av barn og ungdoms oppvekst i tiår, og dette er en gylden mulighet til å få vist fram det imponerende ferdighetsnivået vårt til et større publikum.

Men- så er dette med finansiering, da.

-For å kunne takke ja til dette er vi helt avhengige av støtte fra næringslivet i regionen. Derfor frir vi nå til organisasjoner og bedrifter som har lyst til å bidra til at Kompani Haugesund får vist oss fram på Operaen til våren. Vi er et lite og lokalt drevet kulturtiltak, som holder veldig høyt nivå. Dette er en enorm anerkjennelse og mulighet for oss, og vi er evig takknemlige for den eller de som vil bidra til å realisere dette.

Kompaniet sysselsetter hvert år et titall dansere og gjør det attraktivt for dem å «komme hjem» og spre kunst til publikum på Haugalandet. Ved å støtte dette prosjektet vil bedrifter få muligheten til å støtte ett konkret prosjekt som strekker seg på tvers av landet, og man vil med en donasjon kunne vise til 100% håndfast engasjement innenfor kultursektoren.

Vi håper bedrifter på Haugalandet vil gripe denne muligheten til å sette Haugesund på kartet i landets hovedstad, og vise engasjement, støtte og partnerskap. Vi er en stolt region med masse aktivitet, og vi må gripe denne sjansen til å stolt vise

fram hva vi kan få til.

fr