Spinndyrt- men Rogfast kommer

23.01.2012
Undersjøiske tunneler koster ti ganger mer i drift enn veg i dagen. Vegvesenet mener bruer er framtida når Vestlandet skal gjøres ferjefritt. Men Rogfast går etter planen.





- Me er nødt til å sjå på praksisen med å byggja undersjøiske tunnelar over alt, sa prosjektleiaren for Ferjefri E 39 Olav Ellevset til ei forsamling av tungvektarar innan vegbransjen nasjonalt og internasjonalt i Bergen før helga.

Det er dei store vedlikehaldskostnadene med undersjøiske tunnelar som har fått vegvesenet på nye tankar. Ellevset brukar overfor Aftenbladet det undersjøiske tunnelsambandet Krifast, som bind Kristiansund og Frei til fastlandet, som døme.

- Oppgraderinga av det sambandet kostar like mykje som det kosta å byggja tunnelen, seier Ellevset, som legg til at tunnelbygging generelt har kome i eit nytt lys.

 

- Det er eit trendskifte. Mange stader må det byggjast ny tunnel ved sida av den gamle, fordi dette er einaste ferdselsvegen og det difor er umulig å halda han stengt den tida opprustinga treng. Då seier det seg sjølv at dette blir dyrt, seier Ellevset.

Men sjølv om Vegstyresmaktene nå vil tenkja seg om før dei går for for nye tunnelprosjekt under havbotnen, så vil ikkje Ellevset skrinleggja korkje Ryfast eller Rogfast. Begge dei to prosjekta er planlagde som undersjøiske tunnelar, og Rogfast blir både verdast lengste og djupaste.

- De eg snakkar om er korleis me skal byggja i framtida. Me kan ikkje stoppa alle prosjekt i påvente av at teknologien skal utvikla seg, fastslår Olav Ellevset

 

Les meir her:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Tunnelar-under-sjo-er-spinndyre-a-driva-2920929.html#.Txvqz4HNmJ4

Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund