Sterk vekst for Sysco

05.08.2011
Sysco AS har levert en omsetning første halvår på over 40 millioner, hele fjorårets omsetningen var i underkant av 47 millioner.

Driftsresultatet er over 3 millioner, mer enn dobbelt så godt som første halvår i fjor. Dette tilsvarer en omsetningsøkning 1. halvår på 80% og en driftsresultatsforbedring på 110%.
Sysco ligger an til å bli tredje års Gaselle i år basert på 2010 tall, og har således levert gode tall over mange år. Selskapet har nå passert 50 ansatte og har foreløpig kontorer i Bergen, Stavanger og Haugesund. Strategien er å være en ledende aktør i Norden på Oracle teknologi med fortsatt fokus på energisektoren, innen utgangen av 2014.
For å innfri strategien er det lagt et ekspansivt budsjett for hvert år i strategiperioden. Opprinnelig budsjett for 2011 er på grunn av den gode trenden i tillegg revidert opp fra 63 millioner i omsetning til 75 millioner, resultatmessig budsjetteres det med 10% resultatgrad. Ift periodisert budsjett for 2011 ligger vi foran både på omsetning og resultat sier en tydelig stolt administrerende direktør Frank Vikingstad. Vikingstad er også optimistisk ift fremtiden.

Avanserte måle- og styringssystem
NVE vedtok 1. juli endelig forskrift for innføring av AMS (Avansert Måle- og Styringssystem) for å ha bedre kontroll med energibruken. Forskriften krever automatisk måleravlesninger med timesoppløsning, men kvartersoppløsning skal også støttes. Innen kl 09:00 neste dag skal måleverdiene være prosessert og ferdig kvalitetssikret tilgjengelig for tredjepart. Dette stiller meget høye krav til prosesser og utstyr noe som nettopp er Sysco sin kjernekompetanse. Vi ser derfor for oss noen meget hektiske år fremover.

Sysco har satset mye på Business Intellience (BI) og har som mål å bli et ledende miljø innenfor BI i Norge. Vi ser store muligheter for bedre forretningsstyring gjennom god bruk av BI. Enda kraftigere blir dette når dette kobles mot energiselskapene og AMS.

På driftssiden beveger vi oss stadig oppover i verdikjeden og leverer flere og flere verdiøkende forretningstjenester i tillegg til våre tradisjonelle tekniske tjenester fra vår driftssentral. Vi er energiselskapets komplette partner og kan ta ansvaret for alt fra måleverdier til at fakturaene som sendes ut er korrekte, slik at energiselskapene kan fokusere på sin kjernevirksomhet.

Sysco er et ledende Oracle miljø i Norge og i tillegg til konsulenttjenester er også Sysco forhandler av Oracle lisenser. Med Sysco sin dype fagkompetanse greier en ofte å få til gode lisensieringsløsninger for kunden. I og med oppkjøpet av Sun har Sysco også startet salg av Oracle maskinvare og programvare som komplette databaseløsninger. Vi ser stort potensial i denne satsingen fremover sier administrerende direktør Frank Vikingstad.