Sysco Arena?- Ikke dumt...
30.11.2011
Da Haugesunds Avis nevner Sysco Arena for leder Frank Vikingstad, ler han høyt.
– Jeg synes det klinger bra, sier han.
Sysco er en av FKHs 15 sponsorer.
IT-selskapet er en såkalt partner, som betyr at de spytter inn mer penger enn en hovedsponsor. Vikingstad sier han er interessert i å kjøpe stadionnavnet.
– Ja, klart det kunne vært interessant, men jeg tror det blir en stiv pris, sier han.
– Hvorfor er det interessant?
– Det finnes ikke en bedre måte å markedsføre firmaet på. For vår del som bygger en norsk og nordisk merkevare, så hadde det vært en god måte å gjøre det på. Han mener Haugesund kommune og FKH gjør lurt i å selge stadionnavnet. – Jeg tror det er kjøpere i markedet, og et slikt salg kan styrke økonomien til klubben, sier Vikingstad.
Sparebanken Vest er tungt inne i FKH som generalsponsor.
Tidligere styreleder i FKH, Sigurd Sande, er banksjef i Sparebanken Vest i Haugesund, og han sier følgende om banken kan være interessert i å kjøpe stadionnavnet:
– Det har vi ikke diskutert, men jeg kan ikke avvise det heller.
Han mener sponsornavn på stadioner kan være bra profilering.
– Selv om vi også har sett noen eksempler på det motsatte. Vi har imidlertid også noen gode eksempler som har betydd mye for sponsors identitet og merkevarebygging, sier Sande.