Sysco Arena?- Ikke dumt...

30.11.2011
Haugesund Stadion, navnet altså, er til salgs. IT-selskapet Sysco er ikke fremmed for å kjøpe stadionnavnet. Men Frank Vikingstad tror prisen blir stiv.

Da Haugesunds Avis nevner Sysco Arena for leder Frank Vikingstad, ler han høyt.

– Jeg synes det klinger bra, sier han.

Sysco er en av FKHs 15 sponsorer.

IT-selskapet er en såkalt partner, som betyr at de spytter inn mer penger enn en hovedsponsor. Vikingstad sier han er interessert i å kjøpe stadionnavnet.

– Ja, klart det kunne vært interessant, men jeg tror det blir en stiv pris, sier han.

– Hvorfor er det interessant?

– Det finnes ikke en bedre måte å markedsføre firmaet på. For vår del som bygger en norsk og nordisk merkevare, så hadde det vært en god måte å gjøre det på. Han mener Haugesund kommune og FKH gjør lurt i å selge stadionnavnet. – Jeg tror det er kjøpere i markedet, og et slikt salg kan styrke økonomien til klubben, sier Vikingstad.

Sparebanken Vest er tungt inne i FKH som generalsponsor.

Tidligere styreleder i FKH, Sigurd Sande, er banksjef i Sparebanken Vest i Haugesund, og han sier følgende om banken kan være interessert i å kjøpe stadionnavnet:

– Det har vi ikke diskutert, men jeg kan ikke avvise det heller.

Han mener sponsornavn på stadioner kan være bra profilering.

– Selv om vi også har sett noen eksempler på det motsatte. Vi har imidlertid også noen gode eksempler som har betydd mye for sponsors identitet og merkevarebygging, sier Sande.
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund