Taler på energikonferanse

03.11.2020
Gassco-sjef Frode Leversund i godt selskap på profilert energikonferanse
Desemberkonferansen i Kristiansund 3. desember samler store deler av norsk energibransje til en dagskonferanse om aktuelle energipolitiske emner. Til årets konferanse kommer olje- og energiminister Tina Bru, nestleder i energi- og miljøkomiteen i Stortinget, Espen Barth Eide, NHO-direktør Ole Erik Amlid og  leder i Norsk Ole og Gass, Anniken Hauglie.

Frode Leversund, administrerende direktør i Gassco, med hovedsete på Bygnes, har vært leder i energiselskapet siden 2015. Han har tidligere hatt en rekke lederstillinger innen prosessering og transport av gass i Statoil (nå Equinor). Leversund startet i Statoil i 1992 og gikk gradene fra avdelingsingeniør til leder for produksjon på Kårstø.

Videre har han hatt en rekke lederstillinger innen drift av gassanlegg og raffinerier, samt innen midstrøms- og nedstrømsteknologiområdene i Statoil. Frode Leversund er utdannet sivilingeniør ved NTNU, bosatt i Haugesund og opprinnelig fra Eikefjord i Sunnfjord. Han har deltatt i, og ledet flere store forbedringsprosjekter.