Tar landet med storm
18.10.2013
- Jeg må nok innrømme at det har gått over all forventning. At vi skulle komme så langt på så kort tid, var det vel ingen av oss som hadde sett for oss. Men det har vært høyt tempo og mye hard jobbing, sier økonomi- og markedsansvarlig Marthe Vika.
EasyFiks spesialiserer seg innen reparasjon og recovery av alle typer telefoner, nettbrett og annet datautstyr. I tillegg leverer selskapet personlig tilpasning av telefoner og nettbrett.
De retter seg både mot privat- og bedriftsmarkedet. Til nå har de fått på plass 75 bedriftsavtaler, deriblant med kjent aktører som Haugesunds Avis, Marine Aluminium, Møller Bil og Vassbakk & Stol.
Ekspanderer utover Norge
Bak selskapet står ekteparet Tommy og Marthe Vika. I vår opprettet de først et enkeltmannsforetak, og senere et holdingsselskap. Første avdeling kom på plass i Haugesund i april, og fra i sommer av har de vært etablert i Stavanger. Nå står resten av Norge for tur.
- Vi starter opp i Bergen 1. november, og i Kristiansand etter nyttår. I løpet av 2014 er planen å etablere oss også i Oslo og Trondheim. Vi ser at det er et marked for våre tjenester og har stor tro på at vi skal lykkes, forteller Vika.
Foreløpig er det 15 ansatte i selskapet, men allerede nå er de i gang med flere ansettelser. Flere medarbeidere har også gjort det nødvendig å flytte fra Norheim, hvor de tidligere holdt til. Nå er hovedkontoret flyttet til Raglamyr, i Elprice’ tidligere lokaler.
Har sprengt estimatene
Hva omsetningen for easyFiks blir i 2013, tør ikke Vika lenger å spå.
- Vi har hatt flere estimater i løpet av vår korte periode, men vi har sprengt disse gang på gang. Så det har vi sluttet med, ler hun.
Så hva kan forklare suksessen?
- Det er jo klart at vi har kommet inn på et meget gunstig tidspunkt. ”Alle” har jo smarttelefoner og nettbrett nå. Det som vi imidlertid har gjort, er å være god på alt innen reparasjon og recovery. De finnes mindre aktører som for eksempel kun reparerer iPhoner, mens vi har gått mye bredere ut og gjort det på en mer profesjonell måte. Samtidig har vi lykkes godt med markedsføringen vår, avslutter Vika.