Toppmøte i Lille Maritim

20.04.2018
Det er ikke ofte sjefene på Aibel og Kværner møtes på samme scene. 4. mai skjer det…
Kontraktsvinnerne Bjørn Tollefsen i Aibel Haugesund og Steinar Røgenes i Kværner Stord stiller begge opp til Næringsforeningen/DNBs lunsjmøte i Lille Maritin 4. mai for å fortelle om milliardjobbene og hva de betyr for næringslivet i regionen.

• Veldig kjekt at begge kan stille. Kontraktene som Aibel og Kværner har sikret seg er veldig godt nytt for regionen mellom Bergen og Stavanger. Vi snakker om kontrakter til en verdi godt over 10 milliarder kroner, og «regner det på presten, drypper det også på klokkeren».

Vi har utfordret Tollefsen og Røgenes på å være konkrete på hva lokale bedrifter kan bidra med og hva de krever av dem for å kunne være konkurransedyktige,sier adm.dir. i Næringsforeningen, Egil Severeide.

Programmet i Lille Maritim denne fredag berører også et annet viktig tema; DNBs sjeføkonom Kjersti Haugland ser inn i glasskula og spår hvordan det vil gå hos oss og i verden.

• Kjersti er en av landets mest etterspurte foredragsholdere i økonomi og samfunnsutvikling, og vi gleder oss til å høre hennes vurdering av utviklingen i regionen og i landet for øvrig og de globale trendene hun ser ute i den store verden.

Her er mer info og påmelding: