TV-aksjon med næringslivsvri

03.10.2008
Årets TV-aksjon går av stabelen søndag 19. oktober og er i år viet Blå Kors. Innsamlede midler skal hjelpe mennesker som er rammet av eget eller andres rusmisbruk, særlig barn som lider under pårørendes rusmisbruk.

Det er utviklet tre konsepter for bedrifter som ønsker å støtte TV-aksjonen. Bedrifter kan også gi direkte ved å bruke kontonummer 8382.08.05200.

TV-aksjonen Blå Kors ønsker å bygge videre på erfaringene fra i fjor og bli en av de beste TV-aksjonene når det gjelder bidrag fra næringslivet, sier næringslivskoordinator Siri Horrigmoe Vindal i TV-aksjonen. Hun sier at bidragene fra næringslivet i fjor økte betydelig, men at de fremdeles er for små i forhold til hvor godt det går i norsk næringsliv.

For å styrke næringslivets deltakelse i den nasjonale innsamlingsdugnaden, har TV-aksjonen Blå Kors utviklet tre ulike konsepter mot næringslivet:

Ledersjansen, logoklubben og fadderordningen.