Veidekke setter fokus på HMS

12.09.2011
Denne uken vier Veidekke AS spesielt til helse, arbeidsmiljø og sikkerhet i hele Veidekke-konsernet. - Det betyr ikke at HMS ikke er noe vi jobber med i resten av året. Det betyr heller at vi bruker denne uken blant annet til å tenke gjennom hvordan vi kan bli enda flinkere til å vurdere risiko, slik at vi kan nå målet vårt om et skadefritt Veidekke, sier konsernsjef Terje Venold.

Terje R. Venold (61) er konsernsjef i Veidekke. Her har han vært ansatt siden 1981, først som økonomisjef, siden økonomidirektør og viseadministrerende direktør frem til han i 1989 ble ansatt som den tredje konsernsjefen i Veidekkes etter krigen. På Veidekkes hjemmesider forteller konsernsjefen om hvordan bedriften denne uken vil sette ekstra fokus på sitt HMS arbeid.

-Vi starter uken med konsernets HMS-dag i dag, der vi blant annet skal kåre vinneren av konsernets HMS-pris. -I år er det tre glimrende kandidater som konkurrerer om å vinne konsernets HMS-pris: Regjeringsbygg 6 fra Veidekke Entreprenør, prosjektet Vidensdeling/erfaringsudveksling fra vår danske virksomhet Hoffmann, og Mikael Lidström, regionssjef i Bygg Stockholm, Veidekke Entreprenad i Sverige, forteller Venold.

- Alle de tre kandidatene har utmerket seg på hvert sitt vis når det gjelder arbeid med helse, arbeidsmiljø og sikkerhet i sin virksomhet, og det blir spennende å se hvem som trekker det lengste strået, legger konsernsjefen til.

- I uken som kommer vil vi ha ulike HMS-arrangementer rundt om i hele virksomheten. For å sette ekstra trykk på helse, arbeidsmiljø og sikkerhet har vi dessuten laget en ny HMS-film. Filmen tar for seg situasjoner som mange nok kan kjenne seg igjen i, nettopp det å ta snarveier og det at man ”skal bare?”. - Det som kjennetegner akkurat ”skal bare”-situasjonene er at det som regel går bra – men slettes ikke alltid, hevder Terje Venold.

Les hele saken på Veidekkes egne hjemmesider her: