Vel gjennomført!

02.03.2012
Årets Haugalandskonferanse ble igjen en stor suksess. Over 500 deltagere fikk i dag oppleve et variert og spennende program i Rica Maritim.
Under Haugalandskonferansen 2012 var det ledelse som sto i sentrum.

Med Lederundersøkelsen som bakteppe, ble det store fokuset rettet mot lederrollen. Hvordan få det beste ut av de ansatte, hvordan holde på de kloke hodene og hva vil kjennetegne fremtidens ledere, var noen av de viktige spørsmålene som ble reist under konferansen.   Og de oppmøtte fikk høre flere interessante innfallsvinkler og perspektiver.

Gjennom et variert program fikk publikum høre ulike strategier og varierte måter å lede på. Mens Ferd-eier Johan H. Andersen fortalte om visjonsbasert ledelse, kunne frontfigur Janove Ottesen berette om hvordan han og sine bandkollegaer i Kaizers Orchestra har bygget opp en sterk og sentral posisjon i norsk musikk. I tillegg fikk publikum høre en rekke lokale ledere i paneldebatten diskutere hvilke muligheter og utfordringer de som ledere har stått overfor og vil stå overfor i framtiden.

Sistemann ut på program var håndballdamenes landslagstrener Thorir Hergeirsson. I et inspirerende foredrag la han stor vekt på arbeidet med lagånd, samarbeid, tilstedeværelse og viktigheten av klare målsetninger.

HN-direktør Egil Severeide mener Haugalandskonferansen atter en gang viser seg som en av de største næringsbegivenhetene i regionen. - Jeg er godt fornøyd med årets konferanse. Den foreløpige tilbakemeldingen både fra publikum, foredragsholdere og utstillere er positiv. Haugalandskonferansen har befestet sin posisjon som en av landets store næringskonferanser og vi ser allerede frem til neste år 25-årsjubileum.

Litt teknisk smårusk trekker helhetsinntrykket likevel noe ned, men alt i alt er vi godt fornøyd med gjennomføringen. Og ikke minst en stor takk til konferansier Øyvind Fjeldheim som gjorde en grundig og solid jobb, sier han.

Les hva andre skriver: http://www.h-avis.no/nyheter/sysco-karet-til-arets-bedrift-1.7066024