YSK blir en del av Transportkompetanse

28.06.2019
Fra venstre: Atle Rørvik – Svein Ove Vetrhus – Hallvar Kvam – Tone Halseth – Olav Inge Hakkebo – Yngve Furseth
Transportkompetanse Haugesund AS befester posisjonen som en ledende kompetanseleverandør
YSK har vært en ledende aktør i Trøndelag på ulike kursløsninger til transport- og entreprenørbedrifter siden oppstarten i 2016. YSK tilbyr etter- og videreutdanning for yrkessjåfører, førstehjelpskurs, ulykkesberedskapskurs og lastsikringskurs. YSK tilbyr også kurs i varmearbeid, samt sertifisert og dokumentert opplæring. Selskapet har hovedkontor i Steinkjer, men har også avdelinger i Trondheim, Namsos, Åfjord, Lierne og Rørvik.

YSK AS har sett at markedet er i endring, at kundene stiller høyere krav til kvalitet, og samtidig ønsker fleksibilitet og konkurransedyktige priser. Vårt hovedmål er å bidra til økt konkurransekraft og verdiskapning hos våre kunder. Vi vil gjennom nytt eierskap og utvidet samarbeid med Transportkompetanse sikre at vi når våre mål. Transportkompetanse og TK Gruppen er ledende nasjonale leverandører av kurs, førerkort og kompetanse som vi mener vil bidra til å styrke vår posisjon i det lokale markedet sier daglig leder i YSK AS, Tone Halseth.

Transportkompetanse består i dag av ansatte som har sterk kompetanse som gjenspeiles i bærekraftige produkter og løsninger for kundene. Selskapet er en markedsledende kompetanseleverandør til transport, entreprenør og logistikkbedrifter. Selskapet leverer tjenester på ca. 30 avdelinger i Norge.

- Vårt mål er å skape best mulig rammer og forutsetninger for kunden, samt grunnlag for videre vekst, trygging av arbeidsplasser og verdier. YSK vil styrke vår posisjon som en sterk nasjonal leverandør av tjenester til transport- og entreprenørbedrifter i Norge, sier daglig leder i Transportkompetanse Haugesund AS, Yngve Furseth.

Siden oppstart i 2007 har TK Gruppen, gjennom hel- og deleide selskap, etablert seg som Norges største kompetanseleverandør til transport-, entreprenør- og logistikkbransjen. Gruppen er landsdekkende og har virksomhet på 30 lokasjoner i Norge med hovedkontor i Haugesund.