-Du må væra litt galen

13.10.2017
-Du må væra litt galen, sier gründer Finn Egil Haraldseide i nystartede Baikingu AS. Han ser verden som sitt marked.
Haraldseide er i startfasen av et spennende internasjonaliseringsprosjekt, der han skal levere teknologiske handelsløsninger til utenlandske butikker.

Onsdag 1. november er han en av bedriftslederne som skal snakke om internasjonalisering på Næringsforeningens seminar «Ten Minutes» i Garasjebryggeriet i Haugesund.

- Du kan ikke være redd for det ukjente om du skal konkurrere ute. Du må tørre, og se at du er en del av verden. Du må gi slipp på den tryggheten du er vant med her hjemme, sieer Haraldseide, som gleder seg til å dele erfaringene sine med andre under seminaret i Haugesund.

Der møter du flere foredragsholdere:

* Simon Nesse Økland, salgs- og markedssjef i Bremnes Seashore, en av Vestlandets største lakseeksportører.

* Adm.dir. Jorunn Håvardsholm, Helifuel i Sveio, som leverer helikopterfyllesystemer til maritim industri world wide.

* Daglig leder Haldor Sørgård, Acrylicon på Frakkagjerd, som produserer industrigulv bl.a. til offshoreinstallasjoner i Østen.

* Kari Holmefjord Vervik, leder av Innovasjon Norge i Rogaland, som kobler bedrifter til sine internasjonale kontorer, eksportsentre og andre tjenester.

Seminaret går på kveldstid, og er en del av Nyskapingsuka. Arrangementet er åpent for alle, og er særlig myntet på bedrifter som driver eksport, som vurderer internasjonalisering eller som har andre interesser i den retning.

- Vi tror vi kan lære av hverandre. Haugalandet er en av landets største eksportregioner, og vi ønsker å bidra til etablering av et nettverk som kan styrke kunnskapen om og forståelsen for internasjonalisering hos bedriftene i regionen, sier HN-direktor Egil Severeide.

Påmelding her

Program Ten Minutes: Hvorfor ut i verden- og hvordan?

Hvor:                    Garasjebryggeriet/Høvleriet

Når:                       Onsdag 1. november fra kl. 19-21 +++

Pris:                       Kr. 490 for medlemmer, 990 for ikke-medlemmer

18.30-19.00        Mingling

19.00:                   Velkommen v/ Egil Severeide

19.10:                   Ten Minutes med fire eksportører

20.00:                   Mat og mingling

20:30:                   Samtale/erfaringsutveksling mellom innlederne

21.00:                   «Nachspiel» i bryggeriet.

Hva ønsker vi av bedriftene:

Kort presentasjon av bedrift og produkt.

Hvorfor eksport?

Erfaringer så langt; suksesskriterier og fallgruber?

Tre gode råd!