- Mange vil lure deg

12.10.2018
Hvem tror du bedrar arbeidsgiveren sin mest av menn eller kvinner?
Visste du at selskaper mer flere enn fem ansatte skal ha egne varslingsrutiner. Og at ansatte som tar med seg viktig informasjon når de slutter i selskapet og etablerer konkurrerende virksomheter er et økende problem. Og at det er flere utro tjenere blant menn enn blant kvinner?

Kom på Næringsforeningens FrokostPluss torsdag 18. oktober, så får du vite mer om dette og om hva du kan gjøre for å sikre din bedrift mot økonomisk kriminalitet.

Lars Wilberg er direktør ved KPMGs granskingsavdeling og leder for enheten som sikrer og foretar analyse av elektroniske spor. Han har lang bakgrunn og erfaring fra politiet, hvor han blant annet jobbet som etterforsker ved ØKOKRIM og Kripos i 7 år.

Som gransker har Lars ledet mange store prosjekter relatert til økonomiske misligheter i Norge og utlandet, blant annet saker som omhandler korrupsjon, underslag og tyveri av forretningshemmeligheter.

-Teknologien gjør det lettere for ansatte å lure bedriften sin. Det er derfor viktig at det etableres gode rutiner, og ikke minst; at det snakkes etikk og holdninger på arbeidsplassen, sier Lars Wilberg. Han kommer til å vise en rekke eksempler på økonomisk kriminalitet i bedriftene på kurset og gir  en praktisk tilnærming basert på reelle eksempler.

Du får også kunnskap om fallgruvene en virksomhet og arbeidsgiver kan stå ovenfor, samt tips om hva som kan gjøres av forebyggende tiltak for å forhindre at slike forhold oppstår.