- Veldig glad og ydmyk
identitet - rettet mot familier, sier Cecilie Larsen Lønning, kreativ direktør i selskapet.
Her kan de lese mer om Larssen & Amaral: https://nforeningen.no/lite-byra-store-ideer/
Grunnlagt i 1753, og med over 6.82 millioner besøkende i 2016, er British Museum i London det nest mest besøkte museet i verden etter Louvre, i Paris.
- Vi er veldig glade og ydmyke over å få lov til å jobbe med en slik institusjon, med fantastiske samlinger og enorme mengder historie. Vi synes også det er
spennende at et slikt oppdrag går til Norge, og ikke minst til Vestlandet og Haugesund, noe som forsterker vår avgjørelse om å etablere oss her.
Familier utgjør et stor del av British Museums besøkende, fortelleer Cecilie. Den nye visuelle identiteten skal engasjere og kommunisere til familier og barn som besøker museet fra hele verden. En
tydeligere, mer helhetlig og gjennomgående profil på flater rettet mot familier, vil gjøre det lettere for museet å kommunisere sine tilbud og aktiviteter til denne gruppen.
Larssen & Amaral vil jobbe tett med museets marked- og designavdeling med å utvikle en visuell identitet og retningslinjer som står godt sammen med museets eksisterende hovedprofil. Den nye visuelle
identiteten rettet mot familier vil rulles ut på både digitale, trykte og fysiske flater i museet i løpet av 2017.
Lego
Larssen & Amaral starter 2017 med et besøk til Lego sitt hovedkontor i Connecticut. Her er de invitert til å holde et inspirasjonsforedrag for Lego sitt design team, hvor temaet her vil være skandinavisk designkultur,
og hvordan engasjere familier og barn ved bruk av design. forteller Cecilie Larssen Lønning.