Black Friday suksess
23.11.2017
Black Friday er en årlig handledag som finner sted dagen etter Thanksgiving i USA. Shoppingfenomenet ble for første gang brukt i Norge i 2010, og siden har enkeltstående butikker og kjøpesenter omfavnet konseptet.
Laastad & Co ønsket å lage sin egen lokale Black Friday kampanje som skulle bli lagt merke til. -Vi har for tiden et begrenset bruktbillager, og vi evner å snu oss fort rundt når vi kommer på smarte måter å gjøre ting på. Det er fordelen med å være frittstående. Det er ikke nødvendigvis sånn at de store tar de små, heller at de raske tar de treige, sier daglig leder Haakon Laastad.
Utvidede åpningstider lønner seg
Tidligere i høst utvidet Laastad & Co sine ordinære åpningstider til kl.18.00 på hverdager. I tillegg har de åpent til kl.15.00 på lørdager. Dette har vært en lønnsom endring ifølge Leif Inge Bjerkenes. -Egentlig er det jo helt logisk. De fleste andre bransjer tilpasser seg jo kundene sine, og folk flest er jo på jobb fra 08.00 til kl.16.00. Jeg tror bare det er et spørsmål om tid før resten av bransjen gjør det samme, avslutter Bjerknes.
Les også:
Glem ikke menneskene
Knallscore på skamrost arena
Les mer om fenomenet Black Friday. Kilde wikipedia