God stemning på HR-Dagen

13.05.2016
Inspirerende foredrag og god pausedrøs skapte god stemning blant de 150 deltakerne under torsdagens HR-Dag.
Næringsforeningens storsamling for "folk som jobber med folk" bød på et stjernegalleri med fagfolk og inspiratorer i Scandic Maritim denne torsdagen. En feiende flott og tankevekkende start av filosof Einar Øverenget og professor Stål Einarsen ble kronet med et morsomt og "hypokondrisk" avslutningsforedrag av professor Ingvar Wilhelmsen. Innimellom bidro hotelleier Agnes Berntsen, Nexan-leder Jon Log og organisasjonspsykolog Geir Haraldseid med praktiske eksempler og erfaringer fra ledelse på forskjellig nivå.

- En nyttig dag med kunnskapsoverføring og inspirasjon, var tonen hos mange av deltakerne, som kom fra hele regionen inkludert Sunnhordland. Prosjektleder Ingeline Kaldestad var godt fornøyd med arrangementet og ser fram til evalueringsresultatet.

- Jeg føler vi traff godt med programmet, og stemningen i salen føltes veldig god, sier Kaldestad etter Næringsforeningens årvisse storarrangement for ledere som jobber med HR.

hrdag 2016 (1)

Professor Stål Einarsen, opprinnelig fra Stord, og filosof Einar Øverenget (t.v.) var begge opptatt av etikk i næringslivet i sine foredrag