Hvorfor måler dere ikke tiltakene?

20.05.2016
MF-dag aktuelle Nina Furu er overrasket over at mange bedrifter ikke måler effekten av markedskronene de bruker.
-Nettmarkedsføring er markedsføring man faktisk kan sjekke at fungerer. Bruker du penger uten å måle effekten av det, fortjener du egentlig det du får, sier Nina Furu til hninfo. Under Markedsføringsdagen i september skal hun blant annet holde kurs i bruk av verktøyet Google Analytics, som synliggjør hvor en treffer med markedsmidlene.

Nina Furu er en veteran innen norsk webkommunikasjon, og har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler.

-Når man begynner å måle effekten av markedsføringstiltakene sine, ser man fort at det som fungerer er Google, Facebook og epost. Det meste annet er penger ut av vinduet. Nettmarkedsføring er ikke rakettforskning. Det er lett å regne ut hva som virker og hva som ikke gjør det. Trikset er å gjøre mer av det som virker og mindre av det som ikke virker, avslutter Nina Furu

Her kan du finne programmet og påmelding til MF-dagen

Les også:

Prisvinner til MF-Dagen

Konferanse og kurs i en pakke

Se bilder fra konferansen i 2015
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund