Jobben min: Kjetil Alvheim, Odd Hansen AS

02.03.2021
Næringsforeningen Haugalandet ønsker å sette fokus på flinke folk og spennende bedrifter som finnes her i regionen vår.
1. Navn, stillingstittel og arbeidsgiver:
-Kjetil Alvheim, daglig leder i Odd Hansen AS.

2. Arbeidssted og antall år i stillingen:
-Bygnes, Kopervik (frem til påske). Vi har bestemt oss for å flytte til «Combisenteret» på Raglamyr, og går alt etter planen flytter vi inn i nye lokaler i løpet av våren. Jeg begynte i stillingen 01.01.2013, og jeg har nå jobbet i Odd Hansen i litt over 8 år.

3. Hva går jobben din ut på? Hva er arbeidsoppgavene dine?
-En viktig del av min jobb er å legge til rette for at mine kollegaer skal få så gode betingelser som mulig til selv å gjøre en god jobb. For å lykkes med dette mener jeg det er viktig å ha klare ansvarsområder, det gir trygghet og forutsigbarhet. Jeg har også stort fokus på å legge til rette for et godt samarbeid mellom de ulike avdelingene. Når en fase avsluttes og neste gruppe skal overta, er den avhengig av å ha et godt grunnlag for å selv kunne utføre en god jobb. En annen og viktig del av det jeg jobber med er å sette ting i system slik at vi stadig kan forbedre oss basert på erfaringer. Et eksempel på dette er å satte sammen de som jobber med reklamasjoner og de som planlegger detaljer og løsninger på våre neste prosjekter. På denne måten får vi en kontinuerlig fokus på forbedring basert på tilbakemeldinger fra våre kunder og våre egen erfaringer.

4. Hva motiverer mest med jobben din?
-
Å hver dag få lov til å jobbe sammen med alle de dyktige og kjekke menneskene som er i Odd Hansen. Vi jobber i en spennende bransje som er i stor utvikling, og da er det betryggende å ha all vår gode kompetanse med på laget. En annen viktig ting som motiverer meg er å møte kundene våre i alle ulike fasene av en byggeprosess. Før jeg begynte i Odd Hansen jobbet jeg med forsikring i Gjensidige og i Haugesund Sparebank. Tema den gangen var også salg og oppfølging av kunder, forskjellen er at da solgte vi noe som kundene helst ikke ønsket å få bruk for. Nå selger vi boliger, som kundene bruker hver dag.  Det er viktig for oss i Odd Hansen at vi har fornøyde kunder, så dette bruker vi en del ressurser på og har høyt fokus på i Odd Hansen.

5. Hvor ligger de største mulighetene for bedriften du jobber i fremover?
-Vi har størstedelen av vårt engasjement på Haugalandet, hvor vi i hovedsak bygger i Haugesund, Tysvær og på Karmøy. I den siste tiden har vi i tillegg begynt å se på muligheten for å engasjere oss i prosjekter også utenfor vårt kjerneområde. Vi har allerede bygget boliger på Stord, hvor vi har flere nye prosjekter under utvikling. I tillegg til dette har vi bestemt oss for å starte bygging av Sæterhagen terrasse på Lillehammer, dette er stort prosjekt som vi gleder oss til å komme i gang med.

Om bedriften:

• Bygger boliger i leilighetsbygg (Smedasundet 1, Beverskaret, Utsikten), Rekkehus (Førreparken, Mykjetunet) og Olahus, som er deres eneboligkonsept.

• Etter to nyansettelser er de pr. 1. mars 19 ansatte.

• Odd Hansen AS ble stiftet i 1937 i Kopervik av Steinar Olsen. Opprinnelig navn på var Steinar Olsen AS, men dette ble endret da Odd Hansen kjøpte firmaet. På midten av 90-tallet ble firmaet kjøpt av Tønnes Tønnesen og Sverre Vik, og i 2013 overtok Børge Andersen, som i dag er eier.

Vet du om kandidater til «Jobben min»-spalten? Send inn forslag til hilde@nforeningen.no
Jobben min