Kickoff for Styrestall Haugalandet!

01.10.2010
Torsdag 4. november er det kick-off for Styrestall Haugalandet. Da inviteres medlemmene av styrestallen, bedrifter som jakter på styrekandidater og andre interesserte til møte i Rica Maritim der Kristian Eidesvik, Thorhild Widvey og Sysco-sjef Frank Vikingstad forteller om sine erfaringer rundt styrebordet.

-Nå har nærmere 40 personer registrert seg i styrestallen, og da er vi klar til å kjøre i gang, sier HN-direktør Egil Severeide. Med Handelsbanken som hovedponsor og Kvinnovasjonsprosjektet som medspiller håper Severeide å dra i gang et prosjekt som kan gi næringslivet flere kloke hoder å velge mellom rundt styrebordene.

- Vi ønsker å tilby bedrifter i Haugesund-regionen et bredt og faglig tungt utvalg av styrekandidater, samt medvirke til økt nettverks- og relasjonsbygging, sier HN-direktøren.
- Næringslivet i regionen er inne i et generasjonsskifte. Vi har mange og dyktige folk som kan gjøre en jobb i et styre.
Vi ønsker å utvikle Styrestall Haugalandet til en arena, der de som ønsker å tilby din styrekompetanse til bedrifter, og bedrifter som leter etter kandidater, finne en felles møteplass.
Stallen har plass til mange flere, så jurister, økonomer, strateger, markedsfolk eller personer med annen relevant bakgrunn må mer enn gjerne møte opp på kickoff-møtet, sier Severeide.

Det foreløpige programmet for åpningsmøtet den 4. november ser slik ut:

------------------------------------------------------------------------------------------
Kick Off Styrestall Haugalandet

Sted: Caiano-salen, Rica Maritim
Tid: Torsdag 4. november kl. 19-22
Målgruppe: Medlemmer i styrestallen, bedrifter som søker nye styremedlemmer og andre interesserte.

Agenda:
Hvorfor Styrestall Haugalandet? v/ adm.dir. Egil Severeide
Erfaringer rundt styrebordet v/ Kristian Eidesvik
Hva kan eksterne styremedlemmer tilføre? v/Thorhild Widvey
Hvilken nytte har et selskap av eksterne styremedlemmer? v/Frank Vikingstad, Sysco

Etterpå blir det mingling og litt å bite i.

Påmeldingsskjema finner du her: