Lær mer om å lede

31.10.2019
Brian Sjøen er en kjent figur i det haugalandske næringsliv. Nå vil han dele sine erfaringer som leder med oss i Næringsforeningen. (Foto: Karmøynytt)
Å lede andre er krevende. Hvilke triks kan vi lære av lokale bedriftsledere på Bedehuset 7. november?
Endringsledelse handler ikke bare om å etablere seg i nye markeder når andre svikter, men også å motivere de ansatte, sier Brian Sjøen.

Han er en av tre bedriftsledere som skal fortelle om hvordan han leder sine ansatte på Næringsforeningens arrangement "Ten Minutes" på Bedehuset nord i Haugesund om ei knapp uke.

Stillasgruppen gikk inn i oljekrisen med tilnærmet fullt fokus på stillastjenester offshore. Gjennom en storstilt snuoperasjon- uten nedbemanning – har Karmøy-selskapet klart å skaffe seg oppdrag på land som har mer enn kompensert for nedgangen i oljesektoren.

Hvordan var det mulig? Hvordan jobbet han med intern kultur og holdning? Og hva nå?

"Supersjef, jeg?" er tittelen på arrangementet.

Administrerende banksjef Bente Haraldson Syre i Haugesund Sparebank skal fortelle om hemmeligheten bak en storstilt vervekampanje som gav 4000 nye kunder til banken, digitaliseringssatsingen og mobiliseringen for "grønne lån".

Vi får også stifte bekjentskap med en temmelig fersk leder, Tove Risanger, som er er kvinnen bak suksessen og gründereventyret Cupcakehuset.

Geir Haraldseid i Human skal se på ledelse fra et faglig synspunkt.

- Både selvinnsikt og ferdigheter er viktig, men faktorer som alder, erfaring og kunnskap spiller også inn, mener Haraldseid.