-ChatGPT inntar arbeidshverdagen i et rasende tempo

28.03.2023
Foredragsholder og teknologi-ekspert, Hans-Petter Nygård-Hansen har fulgt utviklingen innenfor kunstig intelligens lenge.
Bli oppdatert på kunstig intelligens og andre nyttige digitale verktøy, på Tech skal du ha! 4. mai
Interessen for kunstig intelligens, ofte omtalt som AI/KI, har skutt i været i løpet av 2023 – mye takket være de utrolige mulighetene som ligger i den kunstige intelligensen ChatGPT. 4. mai har bedrifter en unik mulighet til å oppdatere seg på hvilken betydning kunstig intelligens vil få fremover.

-"Tech skal du ha!" er et arrangement for alle som ønsker å bli enda bedre til å ta i bruk nye digitale verktøy i hverdagen, sier prosjektleder i Næringsforeningen, Lars Lindtner.

Teknologiekspert Hans-Petter Nygård Hansen er en av foredragsholderne. Han mener avstanden mellom hva som er science fiction og science fact blir stadig kortere.

-Det fikk "hele verden" erfart 30. november 2022, da OpenAI slapp den generative kunstige intelligens-tjenesten ChatGPT, som du (nesten) kan forholde deg til som om det var et menneske du kommuniserte med, sier han. På Tech skal du ha 4. mai skal han snakke om kunstig intelligens som ikke bare forenkler, men effektiviserer arbeidshverdagen.

-I løpet av dette foredraget vil du få fryktelig mange spennende eksempler på hvordan kunstig intelligens kan benyttes i hverdagen, sier Nygård-Hansen.

God respons

Næringsforeningens ressursgruppe Teknologi i praksis har som mål å bidra til at bedrifter tar i bruk ny teknologi

Leder i ressursgruppen, Bergitte Tønnesen Andersen, gleder seg over at arrangementet har fått god respons.

-Det er tydelig at bedriftene rundt omkring ser behovet for å bygge digital kompetanse og å la seg inspirere, sier Tønnesen.

Mer info og påmelding finner du her
Teknologi