- Vi kjører digitalt

09.12.2021
Prosjektleder Lars Lindtner: Selv om vi må kjøre digitalt, vil Leverandørkonferansen gi nyttig input til våre lokale bedrifter.
Leverandørkonferansen som skulle foregå i Tysværtunet i dag, kjøres i stedet digitalt.
-Grunnet nye innstramminger har vi besluttet å gjøre leverandørkonferansen fredag førstkommende digital. Selv om vi er innenfor reglene, velger vi å heller bidra til å begrense antall nærkontakter nå før jul. Vi må alle dra på litt ekstra nå for å slå ned smitten, sier prosjektleder Lars Lindtner i Næringsforeningen.

135 personer har meldt seg på konferansen, og de vil alle få en link til arrangementet fredag morgen. Du kan også se konferansen live lengre nede i saken.

En av våre viktigste oppgaver som forening er å arbeide for gode rammebetingelser for våre medlemsbedrifter og bidra til at en får styrket konkurransekraften. Vi ønsker derfor, naturlig nok, at bedriftene er i posisjon til å vinne flest mulig kontrakter, og ikke minst offentlige anbud, som det skal handle mye om på den digitale konferansen, sier han.

Sendingen starter kl. 10, og går i ett uten pauser. Du kan selv trykke på pause i sendingen når du trenger det.

-Arrangementet blir noe kortere enn først planlagt, bl.a. på grunn av bortfall av pauser og lunsj, sier Lindtner.

Leverandørkonferansen er et samarbeid mellom Næringsforeningen og Tysvær, Haugesund og Karmøy kommune. Hensikten er å sette fokus på hvordan lokale leverandører kan vinne flere kontrakter, og hva som må til for posisjonere seg for fremtiden.

Det offentlige i Norge bruker årlig rundt 600 milliarder på innkjøp fra privat sektor. Lokalt kjøper Tysvær, Karmøy og Haugesund kommune varer og tjenester for nesten 2,4 milliarder.