Brikkene faller på plass for Laastad & Co

17.09.2021
-Det skal være en herlig atmosfære å være i, sier Laastad
 Etter en stor ombygging av bilhallen begynner ting å falle på plass for Volvo-forhandleren Laastad & Co. Daglig leder Haakon Laastad, gir Næringsforeningen en omvisning.

-Måten vi jobber på endrer seg, og vi skal alltid ligge i forkant. Vi har bygget nytt for å komme tettere på kunden, sier han.

Nå er nybilhallen og verkstedet så komprimert som det kan bli. Kun en stor glassvegg skiller de to avdelingene.

-Når vi i tillegg lanserer Volvo Personlig Service (VPS) på verksted, som innebærer at to personer jobber på en bil om gangen, kutter vi ned ventetiden når bilen er på service. Som resultat av dette ser vi at flere velger å vente i butikken, sier han.

Det er her estetikken kommer inn.

-Det skal være en herlig atmosfære å være i, sier han og viser til venteområdene for kunden.

 

Lean, men samtidig lunt


Ombyggingen har gjort underverker for logistikken.

-Vi er så «lean» som overhodet mulig. Derfor har vi også flyttet delelageret ved siden av verkstedet, sier han.

-Men det skal fremdeles være lunt varmt og hyggelig å være her. Derfor har vi tatt vare på den gode gamle sjelen i butikken, legger han til.
En mer effektiv drift skal etter planen gjøre Laastad til en mer attraktiv bilforhandler. Volvo-lederen viser til et godt år så langt

-Vi har passert Volvo sine målsetninger får året med god margin, sier han.

2020 endte med et rekordhøyt resultat for Laastad & Co.

-Da var det jo naturlig at vi returnerte pengene vi hadde fått i corona-støtte, legger han til.


Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

Haubo
A.Utvik as
SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Sysco
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Tveit
Hatteland