Endringer i Næringsforeningens styre

29.04.2022
Raymond Østrem Gautesen ble valgt inn som nytt styremedlem, og Eli Sævareid som ny styreleder på genralforsamlingen onsdag 27. april.
Eli Sævareid blir ny styreleder og Raymond Østrem Gautesen går inn som nytt styremedlem
Næringsforeningen avholdt ordinær generalforsamling onsdag 27. april. Den ble avholdt hos AOF Vestlandet-Agder, og daglig leder Sigmund Fosse holdt et engasjerende innlegg om kompetanseutvikling i arbeidslivet før selve generalforsamlingen.

En av sakene på agendaen var valg, og tradisjonen tro la valgkomitéens leder, advokat Thor Harald Eike (Eurojuris), frem hvilke vurderinger valgkomitéen hadde gjort, og hvilken innstilling komitéen hadde kommet frem til.

Ingolf K. Voll (Gassco) har vært styremedlem i 16 år og leder i de siste 4. Han ga allerede i fjor signaler om at det nå var på tide å slippe nye krefter til.

Valgkomitéen, som foruten Eike har bestått av Gunn Margareth Lassesen (Haugaland Kraft) og Birger Førre (Førre Trevare), la vekt på at styresammensetningen skal oppfylle en del kriterier; Bransje, kjønn, geografi og alder.

Innstillingen var å få Raymond Østrem Gautesen (Garnius) inn som nytt styremedlem, og at Eli Sævareid (Trygge Barnehager) ble ny styreleder. Gautesen representerer en voksende netthandelsbransje, og Sævareid har lang og bred erfaring som styreleder i ulike selskap. Generalforsamlingen støttet enstemmig valgkomitéens innstilling.

Styret består nå av følgende personer:
Eli Sævareid (Trygge Barnehager) – styreleder
Lillian Medby (Haugesund Sparebank)
Tiril Fjeld (Haugaland Næringspark)
Mariann Salvesen (Aibel)
Silje Luzia Rødeseike (Deep Wind Offshore)
Terje Lindstrøm (GL Prosjektservice)
Birge Nymark (Meny Aksdal)
Sten Stenersen (Hatteland Group)
Sverre Meling jr. (Maritimt Forum)
Raymond Østrem Gautesen (Garnius)

Det ble også utskifting i valgkomitéen. Thor Harald Eike fortsetter, mens Sissel Jacobsen (Appex) og Ingolf K. Voll erstatter Lassesen og Førre.

Daglig leder Sigmund Fosse i AOF Vestlandet-Agder holdt et engasjerende innlegg om kompetanseutvikling i arbeidslivet.