Gjør noe med det!

23.09.2022
Dr.med Bjarte Stubhaug og daglig leder Hanne Suorza snakker om stressmestring og arbeidsdmiljø på Leder & HR-dagen 6. oktober
Enkelt, men ikke alltid lett…

Leder & HR-dag-aktuelle Bjarte Stubhaug er et kjent navn for de aller fleste. Legen og psykiateren er spesialist i stressmedisin og arbeider daglig med pasienter med stressmedisinske plager - og med bedrifter som har utfordringer rundt stress og arbeidsmiljø.

Nå har han, sammen med kommunikasjonsrådgiver og daglig leder Hanne Suorza, utviklet helseappen «Mestre Arbeid» med strategier for å mestre stress, helseplager og livsbelastninger i arbeidslivet.

- Vi tror kunnskap og kompetanse om kropp og sinn er den beste måten å mestre stressrelaterte plager på. Utfordringen har vært hvordan vi på en enklest og best mulig måte kunne formidle og gjøre denne kunnskapen tilgjengelig for flest mulig. Vi valgte å utvikle en folkehelseapp, sier Bjarte Stubhaug, som er overbevist om at det er et stort behov for kunnskap og mestringsferdigheter, og at god metodikk og enkle verktøy kan gi større mestring, mindre helseplager og mer tilstedeværelse.

Forebygging av stress på jobb er et arbeidsgiveransvar
6. oktober står Stubhaug og hans kollega Hanne Suorza på scenen på Leder & HR-dagen for å formidle hvordan stress og belastning på ulike måter skaper ubehag og nedsatt yteevne både for den enkelte og for bedriften.

Enkelt, men ikke lett
- Usikkerhet er en aktuell stressutfordring, og «stress i usikre tider» oppleves konkret av mange i arbeidslivet i dag, både ift. egen arbeidsplass og for bedriftens bemanning og eksistens, sier Bjarte Stubhaug – og legger til; - 6. oktober presenterer vi kunnskap om stress, helse og arbeidsmiljø, og gir en liten smakebit av temaet i podkast-format. Ikke minst vil vi formidle hvordan stressmestring kan være «enkelt, men ikke lett», avslutter Bjarne Stubhaug.

Mer om Leder & HR-dagen kan du lese HER